pahala shalat tarawih

>> Wednesday, September 2, 2009

Pahala Solat Tarawih Malam Pertama : Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.



Pahala Solat Tarawih Malam ke 2: Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua orang tuanya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke3 : Para malaikat di bawah `Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-4 : Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih di malam itu akan memperoleh pahala sebagaimana pahala yang diperoleh oleh orang-orang yang membaca kitab suci Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-5 : Allah SWT akan mengaruniakan pahala seperti pahala orang-orang yang mengerjakan shalat di Al-Masjid al-Harām di Makkah Almukaromah, Al-Masjid al-Nabawi di Madinah Al-Munawarah dan Masjidil Aqsa di kota tua Jerusalem.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-6 : Allah S.W.T akan mengaruniakan pahala seperti pahala para malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah akan berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih pada malam itu



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-7 : Orang yang shalat tarawih pada malam itu maka ia seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya yaitu Fir’aun dan Hamman.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-8 : Allah S.W.T mengaruniakan pahala orang yang sholat tarawih di malam itu sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-9 : Allah S.W.T akan mengaruniakan pahala dan dinaikkan derajat ibadah hamba-Nya seperti ibadahnya Nabi Muhammad s.a.w.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-10 : Allah SWT akan mengaruniakan kepada mereka yang shalat tarawih dengan kebaikan dunia dan akhirat.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-11 : Barangsiapa yang shalat tarawih pada malam ini maka ia Insya Allah akan meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-12 : Barangsiapa yang shalat tarawih pada malam ini maka ia Insya Allah akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-13 : Barangsiapa yang shalat tarawih pada malam ini maka ia insya Allah akan datang pada hari kiamat dalam keadaan aman sentosa dan dijauhkan dari segala kejahatan dan keburukan.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-14 : Para malaikat akan datang menyaksikan mereka yang sholat Tarawih pada malam itu serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-15 : Semua malaikat yang memikul `Arasy dan Kursyi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-16 : Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-17 : Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-18 : Malaikat akan menyeru : Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah ridha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-19 : Allah S.W.T akan meninggikan derajatnya di dalam Syurga Firdaus.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-20 : Allah S.W.T mengaruniakan kepadanya pahala sekalian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-21 : Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang terbuat dari cahaya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-22 : Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dan terhindar dari segala huru-hara pada hari tersebut.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-23 : Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah kota di dalam syurga daripada cahaya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-24 : Allah S.W.T akan mengaruniakan pahala dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-25 : Barangsiapa yang shalat Tarawih pada malam itu maka Allah S.W.T akan mengangkat siksa kubur darinya.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-26 : Allah S.W.T akan mengaruniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-27 : Allah S.W.T akan mengaruniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian shiratal mustaqim secepat kilat.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-28 : Barangsiapa yang shalat Tarawih pada malam itu maka Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu derajat di akhirat.



Kelebihan Solat Tarawih Malam Ke-29 : Barangsiapa yang shalat Tarawih pada malam itu maka Allah S.W.T akan mengaruniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.



Pahala Solat Tarawih Malam Ke-30 : Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya: “Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau inginkan untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.“



Ya Allah, mantapkanlah hati hambamu ini untuk menunaikan ibadah Tarawih ini sebagai perwujudan rasa syukur kepada-Mu, dan jadikanlah puasaku ini puasa khawashul khawash dan segala ibadahku adalah ibadatul ahrar yang hanya mengharap ridha-Mu semata.


Amin

0 comments:

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP